Stat Counter

Thursday, June 21, 2012

Fenomena Kahwin Awal di Kalangan Temanku


Assalamualaikum wbt...

dewasa ini. kita dapat mengenalpasti bahawa ramai kahwin muda dan tak terkecuali kepada my friendS..yS besar kat situ menunjukkan plural ok..<-------------bace balik ayat pertama (macam pembukaan karangan BM SPM yang aku tak dapat A..buat malu jadi Melayu..eh bukan silap aku, silap hati nurani nan kudus perasan dah pandai sangat la Bahasa ibunda sampai aku tak study jawab BM.)


ok..dah mula melalut...nak continue ni ngan tajuk entri agar tak lari olahraga ni...(bace sambil buat suara gedik baru bangun tidur dan kerutkan kening muncungkan mulut)


kita bermula dengan kawan aku masa kat UiTM Perak dulu..aish...aku jadik tension dia kawin..post kat wall Fb pun berkisarkan kehidupan beliau selaku seorang isteri..waaahhh,,sangat jeles taw..

makan ngan suami sambil tengok tibi..

korek idung dengan suami sambil masak...

cuci toilet ng suami sambil basuh kete (imagine la ye 2 in 1 punye kerja)hekhekhek...


ni la kawan aku yang bisa buat aku cemburu lagi jeles merasuk hati ini..nakkk jugak :)  (Meeooooowww!!!..kucing gatal)





ni saim aku..oh kamu udah dimiliki..
http://www.facebook.com/sitirokiah.jaafar.1(sumber gambar: curi dr FB beliau)



mashiiiiiiiiii.....

sumber gambar pesbuk beliau : http://www.facebook.com/sitimasitah.abrani



ok..sroooooootttt hingus meleh dek rase teruja dan jeles ngan mereka yang dah kahwin itu...semoga bahagia..


ok the reason why dorang kawin sebab...


JODOH samapi awal..[jawapan yang mampu buat aku tak jadi nak marah...qada dan qadar Allah]

insaf...


tapi kan,,nak tau tak???

sometime nak jugak kahwin awal, tapi tak de orang nak kat aku ni [ok..pelempang sambil pusing kepala dan senyum sambil betulkan statement]



Actually kan terfikir la jugak aku ni kan nak sangat kahwin segala bagai preparation untuk jadi seorang isteri tu dah cukup ke??tak kira la dari segi mental or fizikal atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan...hehehhe..

dan jawapannya ialah...TAK..tak..Tak..tak...besar nau jawapan tu aku letak..yes aku admit yang memang tak get ready terutama masak..yes aku tak pandai masak sangat..kenapa ada sangat??sebab yang simple tu aku tau la godek-godek jadi makanan..heheheh

yang kedua is aku tak tau adakah aku ni bulih membawa suami ku ke syurga ke tak??pandai tak nak bwak diri??pandai tak jaga maruah..ye la takut tersasar dijalanmu (telemovie Erma Fatima yang menang anugerah pe ntah dlu tu).

ketiga is tak PUAS lagi nk dok ngan my mom n dad..srootttt sedut hingus sehijau warna daun buku KOMSAS form 1 dulu...


tapi kalu dah ditakdirkan jodohku sampai awal, aku terima nikahnya..eh..bukan aku yang kena jawab nikah..aishhhh!!!!


ok lah..penutup...tenkiu berimash...







p/s: Doakan aku kahwin tahun ni  ye..mintak cukup duit...heheh














No comments:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...