Stat Counter

Monday, April 1, 2013

Ustazah Mee Segera

Salam u ollsss...

Tajuk entri is Ustazah Mee Segera. u olls memang da clear nampak la kan.. hehheh..

well, saje je aku nak luahkan pendapat fenomena ni.. aku pun tak tahu la kenapa, kalau pakai tudung je mula la nak jadi ustazah. aku tak katatak boleh nk jadi ustazah, tapi biarlah dengan cara yang betul.. 

 cara yang betul disini ialah BELAJAR ilmu betul-betul agar tiada yang dikatakan ajar ilmu sesat..

ok la. senang cerita.. aku nak share sal seorang knalan aku..
 ok dulu belaiu sangat la hebat.. seksi.. seksa semua dia bagi kat dia. kain atas paha, macam-macam fesyen rambut latest semua bagi kat dia. and now alhamdulillah she got hidayah from ALLAh and dia dah berubah menjadi muslimah yang sebenarnya..

di saat dia dikutuk masa mula-mula start tutup aurat, aku lah sentiasa ada untuk bagi dia kekuatan agar jangan terus lemah dengan kritikan orang. dan alhamdulillah, dia tetap dengan hijab nya dan aurat nya terjaga baik..

tapi, lately aku tengok dia dah semacam je.. Post status islamik tuh dah bagus tapi lepas post je nak kutuk orang lain. ya allah.. tak ke nampak buruk nya akhlak anda...

 and bagi aku, kita tak boleh simply nk appoint someone tuh jahil..

now, dia dah sengal nak cakap sal politik. yes,, politik tuh hak kita semua,. dan anda selaku pembawa bendera islam, u supposed to jaga etika.. jangan nak mencarut je tanpa usul periksa.

 bercakap tanpa ilmu macam pokok tanpa akr. bila-bila masa saja boleh tumbang. now dia dah jadi ustazah yang sentiasa cakap yang tuh haram yang ni haram.. 


#ok nk stop dah dengan tiba-tiba sebab rasa sakit hati tengah menaip ni.

No comments:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...