Stat Counter

Tuesday, July 1, 2014

B2B : Do It Yourself (D.I.Y) Goodies Bag

Hiiiiiiii...


Well goodies nag dah macam jadi benda wajib untuk sesuatu majlis samada wedding, cukur jambul, akikah and so on. 

Dulu if wedding, hadia terima kasih dari pengantin sangat la limited. Masih daku ingat zaman akak daku kahwin. Tetamu akan diberi bunga telur. Itu sahaja. Namun nampak simbolik pada bunga telur. Simbolik nya ialah moga pengantin cepat mendapat zuriat.. 


"Masa dah berubah adat di telan zaman dah tak do mowarisi cerito bortaualadan"..

Nowaday goodies bag dah variants dah. Dan untuk aku punya wedding ni simple but nice. Eceh,, Nice tuh tak boleh blah. 

Aku sangat sukakan paper bag yang letak pisang goren tuh,,, Yang kaler cekelat tuh..hehehhe..


So aku decide nak guna benda alah tuh untuk aku punya goodies bag...


Maka disebabkan aku nak ber 'diy' kan and of course when diy akan la cut cost.. Kedekut and saving sangat..

Thank you tag aku design and print sendiri. Thank you tag nak bagi kesinambungan ngan aku nye wedding card...


 ini dia hasil aku punya thank you tag. so masa utuk potong-potong tuh, itu kerja anak anak buah aku yang ramai la.. then anak buah aku tak menyempat nak  tengok hasil, terus dia lekatkan kat paper bag.




ni 80% siap. Aku ingat nak letak riben biru kat atas, Baru nice kan kan kan kan kan???


Now tengah fikir nak isi apa kat dalam tuh. My mom suggest letak yaasin. Nak pahala lebih woo. Orang baca yaasin tuh kita pun dapat jugak pahala.

Ok lah. Nak fikir nak letak apa. Sehingga berjumpa lagi...


Selamat berbuka puasa :)

No comments:

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...