Stat Counter

Monday, July 31, 2017

Stress Dengan Umah Sewa

Salam.

Aku sekarang sangat stress dengan owner umah sewa aku.

Kronologi.

Year 2014
Aku masuk umah tu dan agreed nk sewakan dengan harga RM550 per months. Aku pon bayar tanpa lambat even sehari. Aku tak pernah mintak owner tukar apa2 pon kat umah tu, kalau aku nk tukar aku tukar je sendiri.

Aku cat balik umah tu dengan my own cost without deduct the renyal. :) (Baik kan aku?)

Year 2017
Dia call cakap nk naik kan sewa jadiRM1000/sebulan? gila ke sekali naik RM450.00? Aku mintak discount sebab sangatlah tak logik.

Ok dia agree RM750 sebulan. Dan aku bayar setiap bulan tanpa gagal.

- Bil INDAH WATER sampai amount dekat RM1,500. Aku snap bil tu bagi dia . boleh dia cakap penyewa kena bayar. Gila ke oii.

-Cukai pintu pon sama.

~NAmpak macam dia dah takleh tolak ansur ngan aku tu.

-Aku snap gmbar nk tukar pintu bilik air sebab pintu dah hampir roboh (akumintak since dia da mcm sangat berkira dengan aku)

Boleh dia cakap apa-apa kerosakan penyewa kena ganti by own COST. BAb satu punya kapitalis.

Aku dah stress dah ni. Pastu aku cakap la mana pernah ada tenant yang kena bayar. sekali dia ungit mcama ni.


  • I nak u bayar sewa RM 750 from 2016 till now. Gilaaaaaa. Oi gila ke oiii? aku dah geram. Padahal masa aku masuk tu aku tengok bil letrik dekat RM 1,200.00 hasil tunggakan penyewa lama. 
So bila aku pikir balikm aku nak blah je. Ak nak blah without notis. Sebab aku nye Deposit RM 1150 je dan dia akan rugi dekat 3k sebab IWK dan bil letrik. Aku dah stress dah. Aku memang nak pindah. Grrrrrr


1 comment:

teh o beng said...

pahtu pindoh ko dok lg?

10years challenge

Assalamualaikum. Sempena tahun baru 2019, nak tukar gaya penulisan ke arah yang lebih matang. Insya allah. Namun terasa geli pula tanpa...